Kāpēc izstrādāt mājaslapu WordPress platformā?

Kāpēc izstrādāt mājaslapu WordPress platformā?
1. Septembris, 2022

Mājaslapa ir neatņemama biznesa sastāvdaļa. Ja tev tādas nav vai tā ir novecojusi, lēna un to ir sarežģīti izmantot, pastāv liela iespēja, ka lietotājs otrreiz mājaslapā neatgriezīsies. Statistika ir nepielūdzama – pētījumi liecina, ka slikta lietotāja pieredze ir iemesls, kāpēc 88% patērētāju pieņem lēmumu atkārtoti neizmantot mājaslapu. Lai tā nenotiktu, ir svarīgi rūpīgi izvēlēties gan mājaslapas izstrādātāju, gan platformu, kurā tā tiks uzturēta. WordPress ir viena no populārākajām izvēlēm kā vietējo, tā starptautisko uzņēmumu vidū. Šajā rakstā skaidrosim, kāpēc.

2022. gada sākumā aktīvo mājaslapu skaits pasaulē sasniedza 200 miljonus1 (salīdzinājumam – 189 miljoni 2021. gadā). Tas nozīmē, ka izcelties konkurentu vidū un noturēt esošo un potenciālo klientu uzmanību kļūst arvien grūtāk.
Turklāt, mājaslapas izstrāde saistās arī ar dažādiem izaicinājumiem – izstrādātāju un mājaslapas satura vadības platformas izvēli, mājaslapas dizaina izveidi, kvalitatīva satura sagatavošanu u.c.

Ar ko sākt, ja gribu veidot savu mājaslapu?

Ja esi izlēmis veidot uzņēmuma mājaslapu no nulles vai pilnībā atjaunot jau esošas mājaslapas dizainu un funkcionalitāti, piešķirot tai jaunu elpu, pirms ķerties klāt izstrādei jāveic daži sagatavošanās darbi:

  1. Vispirms skaidri jānosaka mājaslapas mērķis. Vai vēlies, lai tā ir vienkārša lapa bez daudzām apakšsadaļām, kas sniedz tikai klientam svarīgāko informāciju, vai tomēr nepieciešams detalizēts uzņēmuma produktu un pakalpojumu izklāsts, kas mudinās uzreiz veikt pirkumu. Saprotot mērķi, tev būs vieglāk definēt prasības izstrādātājam, savukārt otrai pusei – piedāvāt tev reālistiskas darba izmaksas un termiņus. Turklāt, pastāv iespēja, ka procesā nonāksi pie atziņas, ka tev ir nepieciešama nevis mājaslapa, bet personalizēta IT sistēma vai interneta veikals.
  2. Jāsaprot, vai tev būs nepieciešams pilns serviss – no mājaslapas dizaina izstrādes līdz meklētājprogrammām draudzīga satura izveidei – vai kādu no projekta daļām realizēsi, izmantojot savā uzņēmumā pieejamos resursus. Arī šīs lietas ietekmēs gan projekta izmaksas, gan termiņus.
  3. Jāizstrādā vismaz aptuvena vīzija par to, kādu tu iedomājies gala rezultātu. Piemēram, cik daudz sadaļas būs mājaslapā, vai tajā vajadzēs ievietot arī video saturu, kontaktformu, vai būs nepieciešama integrācija ar kādu sistēmu, ko tu jau izmanto, lai vadītu biznesa procesus u.tml. Projekts ātrāk virzīsies uz priekšu arī tad, ja tu jau būsi sagatavojis piemērus no citām mājaslapām, kuru izskats un funkcionalitāte tev patīk – tādā veidā gan tev, gan pārējām projektā iesaistītajām pusēm būs skaidrāks, ko sagaidi no savas jaunās mājaslapas.

Nākamais svarīgais solis ir atrast izstrādātāju, kuram uzticies un ar kuru tev saskan, un izvēlēties mājaslapas satura vadības platformu (no angļu val. – content management systems jeb CMS). Tirgū ir desmitiem CMS platformu, un, lai izvēlētos tavām vajadzībām piemērotāko, jāizvērtē vairākas lietas – cik viegli un ērti tev būs to izmantot, vai tā ir savietojama ar citām uzņēmumā izmantotajām sistēmām un rīkiem un cik draudzīga tā ir meklētājprogrammu algoritmiem. Viena no pasaulē pārliecinoši populārākajām satura vadības sistēmām ir tieši WordPress.

Iemesli, kāpēc izvēlēties WordPress

Daudziem WordPress saistās ar to, ka tā ir vietne, kurā veido blogus. Platformas pirmsākumos tā patiešām bija, taču šobrīd tā ir izaugusi par funkcionālu, ērti izmantojamu sistēmu, ko izmanto tādi atpazīstami uzņēmumi kā Time Magazine, Facebook, The New Yorker, Sony, Disney, Target un The New York Times.

Mājaslapas izstrādei WordPress ir vairākas priekšrocības, kas to padara par lielisku ieguldījumu uzņēmuma darbības attīstībā.

Liels skaits programmētāju, kuri var ar to strādāt

Platformas popularitātes dēļ ir salīdzinoši daudz WordPress programmētāju, kuri spēs gan izveidot jaunu mājaslapu, gan pārņemt un pabeigt arī daļēji izstrādātas mājaslapas, ko kāda iemesla dēļ nav izdarījuši citi izstrādātāji.

Protams, jāņem vērā, ka savu projektu noteikti nevarēsi uzticēt kuram katram, tāpēc ieteicams pirms vērienīga projekta uzsākšanas pārbaudīt tavu un izstrādātāja saderību, vienojoties par kāda neliela uzdevuma izstrādi.

Plašs papildu funkciju klāsts

Mainoties patērētāju uzvedībai, dizainai un lietotāja pieredzes tendencēm, ir jāmainās arī mājaslapai, jo tikai tā iespējams noturēt lietotāju uzmanību. WordPress sniedz iespēju ērti uzlabot lapas funkcionalitāti, izmantojot dažādus spraudņus (no angļu val. – plugin).

Lietotājiem ir pieejami vairāk nekā 60 000 dažādu spraudņu, kas paver plašas mājaslapas personalizācijas iespējas. Populārākie no tiem ir, piemēram, Yoast SEO, kas paredzēts meklētājprogrammu optimizācijai vai WooCommerce, ko plaši izmanto, veidojot interneta veikalus.

Vienkārša platforma, ko viegli administrēt

Viens no lielākajiem izaicinājumiem, veidojot jaunu mājaslapu, vai atjaunojot esošo, ir jaunas satura vadības sistēmas apguve. Ņemot vērā plašo izmantojamību, WordPress platforma ir veidota tā, lai tā būtu intuitīva – lietotājs spētu to ātri apgūt un tā būtu ērti lietojama ikdienā.

No jaunas sistēmas ieviešanas nav jābaidās, tomēr ir svarīgi vienoties ar izstrādātāju, ka gadījumā, ja tev un tavai komandai nav iepriekšējas pieredzes WordPress ietošanā, tev tiek nodrošināta apmācība un tehniskais atbalsts pirmajos platformas izmantošanas mēnešos. Tādā veidā tu iemācīsies patstāvīgi izmantot jaunos rīkus un varēsi palīdzēt tos apgūt arī citiem kolēģiem, piemēram, jaunajiem darbiniekiem.

Valodu atbalsts

Veidojot mājaslapu, jau sākotnēji jādomā par to, vai tā būs nepieciešama vienā vai vairākās valodās. Labā prakse ir nodrošināt saturu tajās valodās, ko pārvalda tava mērķauditorija. Piemēram, Latvijā tā būtu latviešu, angļu un krievu valoda. Savukārt, ja tavs bizness ir starptautisks, visticamāk, būs nepieciešama mājaslapa angļu un vēl kādā no pasaules populārākajām valodām.

Ja arī tu plāno savas mājaslapas tulkošanu veikt pats vai uzticēt to ārpakalpojumam, ir būtiski, ka izvēlētā satura vadības sistēma ļauj ērti pārvaldīt saturu visās tev aktuālajās valodās. WordPress nodrošina ērtu valodu pievienošanu un tulkojumu pārvaldību, kas ir nozīmīgi, apgūstot jaunus tirgus vai brīdī, kad nolem uzrunāt jaunu auditorijas daļu jau esošā tirgū.

Meklētājprogrammām draudzīga platforma

WordPress ļauj ne vien ērti administrēt mājaslapas saturu, bet arī pašam veikt meklēšanas rezultātu optimizāciju (no angļu val. – search engine optimization jeb SEO), lai tava mājaslapa nonāktu pēc iespējas augstākās pozīcijās meklētājprogrammās, kā Google, Bing u.c.

SEO optimizācijai ērti izmantot jau spraudņus (Yoast SEO, All in One SEO, Rank Math SEO u.c.) , kas ļauj WordPress platformā ērti labot un mainīt saturu (bildes un tekstu), ko, daloties ar lapas saitēm, redz dažādu kanālu, piemēram, Google un Facebook lietotāji. Tāpat WordPress ir viegli integrēt ar populārākajām sociālo mediju platformām, lai lietotājiem būtu ērti dalīties ar tavu saturu.

Izstrāde un uzturēšana

Jau plānojot mājaslapas izstrādi, jādomā arī par to, kas ar to notiks pēc tam, kad tā būs pabeigta. Svarīgi saprast:

  • Kas nodrošinās mājaslapas hostingu?
  • Kas rūpēsies par regulāru mājaslapas satura atjaunošanu un uzturēšanu?
  • Kas veiks satura vadības sistēmas atjauninājumus, lai novērstu kiberdrošības riskus?

Bez attiecīgām zināšanām rūpēties par mājaslapas drošību, ātrdarbību un saturu prasa daudz laika un cilvēkresursu. Tāpēc nereti labāk ir uzticēt satura vadības sistēmas uzturēšanu un mājaslapas hostingu izstrādātājam vai ārpakalpojumam, kas specializējas šajos jautājumos.

 

Info

Ja tev nepieciešama jauna mājaslapa, un nezini, ar ko sākt, tad atgriezies pie raksta sākumā minētajiem pirmajiem soļiem, nodefinē savas pamatvajadzības un sazinies ar mums. Jau 12 gadus strādājam ar dažādiem klientiem, veidojot WordPress mājaslapas, tāpēc mums ir vajadzīgā pieredze un zināšanas, kas nepieciešamas, lai palīdzētu tev attīstīt savu biznesu. Piesakies konsultācijai šeit!

  1. https://siteefy.com/how-many-websites-are-there/
2

Vēlies sadarboties?

Pastāsti mums par savu projektu, un sazināsimies ar tevi 24 stundu laikā